با قهرمان جمهوری فدرالي آلمان در تای بوکس Thai- Boxenآشنا شويد !
ذکيه لاميه ذکيه لاميه



بکتاش سعيدی در 25 مارچ 1985 عيسايي در شهرزيبای کابل ديده به جهان گشود و در سال 1992 همراه با فاميلش از وطن آواره و به مهاجرت تحميلي مجبورگرديد ودرکشور آلمان اقامت گزيد. موصوف پس از اتمام مکتب اکنون در رشته کامپيوتر در بخش مخابرات به تحصيلات عالي خويش ادامه مي دهد. بکتاش سعيدی جوان خوش اخلاق،مودب،مهربان ، دلسوز و با استعداد است که به زبان های دری،آلماني،انگليسي و فرانسوی بلديت داشته و استعداد و علاقه مندی خاص وی در عرصه سپورت و موسيقي قابل تمجيد مي باشد. او از سن هفت سالگي به بازی فوتبال آغاز کرد و چندی بعددر جمله بازيگران ماهر تيم قرار گرفت .علاقه وی باعث شد تا کورس های متعددی را به صفت ريفری فوتبال دنبال نموده و ديپلوم آنرا موفقانه بدست بياورد که فعلاً به حيث ريفری در شهر ديورن (Düren ) آلمان فعاليت داشته و مسابقات فوتبال را داوری مي نمايد. او در پهلوی فوتبال به سپورت يويو تسو ) JUJUTSO ( ادامه داد و کمربندهای سفيد،سبز و نارنجي را توأم با شهادتنامه های آن بدست آورد و ديری نگذشت که به سپورت تای بوکس علاقه نشان داد و موفقيت های زيادی را در اين عرصه نصيب شد. بکتاش بنابر استعداد و جسارت عالي که داشت شامل دوره های معين ترينر تای بوکس شد و بعد از آموزش و سپری نمودن امتحانات،ديپلوم ترينر تای بوکس را بدست آورد و به صفت ترينر جوانان در کلپ سپورتي بنام "آريانا" موظف گرديد که فعلاً شاگردان زيادی را تحت پرورش دارد.
او در 12 نوامبر سال 2003 با همکاری ساير اعضای کلپ "آريانا" به سازماندهي و تدوير پروگرام توام با اجرای مسابقات به افتخار اطفال معيوب که بادريغ برادرش کنشکا نيز در جمع آنان است پرداخت و شخصاً در مسابقه اشتراک کرد که توانست حريف خويش را در ظرف چندثانيه شکست داده و به تسليم ) K.O. ( واداشت ،که عوايد بدست آمده از اين مسابقه برای مکتب معيوبين انتقال يافت .قابل ياددهاني است که معاون شهرداری شهر ديورن و مديرمکتب شخصاً از اين ابتکار بکتاش سپاس و قدرداني نمودند. بکتاش در ماه نوامبر 2004 در سيمينارهای آموزشي که توسط استادان تای بوکس دانشگاه مشهور کشورتايلند در شهر ديوزبورگ آلمان سازماندهي شده بود،فعالانه شرکت نموده و پس از سپری نمودن مسابقات امتحاني،گواهينامه عالي آن دانشگاه را که سند معتبر جهاني است ،بدست آورد. او بخاطر کسب عضويت تيم ملي جمهوری فدرالي آلمان،در مسابقات عمومي که در آن تيم های مختلف از 16 ايالت آلمان به شمول یعضي کشورهای اروپايي اشتراک ورزيده بودند،کانديد شد.وی در دوره های مختلف مسابقات حريفان خود را با ضربات کوبنده ء تخنيکي به نفع خود تسليم کرد،که برعلاوهء بدست آوردن عضويت تيم ملي فدرالي آلمان،به مسابقات قهرماني راه يافت . او با وجود اينکه چشم چپش در جريان مسابقات نهايي،سخت آسيب ديده بود و داکتران مخالف ادامه مسابقات وی بودند،بازهم شجاعانه در مسابقه اشتراک کرد.موصوف در مقابل جوان هالندی که 28 سال عمر داشت و با وصف آنکه وزن ان 5 کيلوگرام بيشتر از وی بود و 25 مسابقه داده بود،به مبارزه پرداخت و علي رغم آنکه بکتاش جوان 19 ساله ،صرف هفت مسابقه داده و 65 کيلو وزن داشت توانست با جسارت،دليری و استعمال تخنيک های عالي در اوج احساسات،تشويق ها،هياهوی و کف زدن های ممتد تماشاچيان که در فضای بزرگ تالار پيچيده بود،حريف اش را به زانو در آورد و باپيروزی بر حريفش لقب قهرمان جمهوری فدرالي آلمان را بدست آورد.
در آنزمان که حکم مسابقه دستش را چون برنده که تازه به سکوی قهرماني تکيه زده بود،بلندکرد،بکتاش با صدای بلند فرياد کشيد: زنده باد افغانستان !
تشويق،کف زدن ها و هياهوی آنقدر گيرا و پرجاذبه بود که ترينر تيم ملي آلمان را به هيجان آورده و او به عقب مايکروفون قرار گرفته و از پيروزی بکتاش با قدرداني ياد کرده و او را چون "شيرافغان" خطاب نمود و باخرسندی زياد پيروزی وی را تمجيد کرد. قابل ياددهاني است که اکثر روزنامه ها و صفحات انترنتي نيز گزارشات شانرا تحت عنوان "شيرافغان" نشر نمودند. و اين لقب بکتاش را در صدر اخبار شان قرار دادند. بايد گفت که بکتاش پس از بدست آوردن لقب قهرماني مورد تقدير و تمجيد مقامات دولتي شهر خود نيز قرار گرفت،چنانچه شهرداری شهر ديورن نام بکتاش را در کتاب افتخار شهر ديورن با مراسم خاص درج نمود،که نه تنها مايه افتخار برای وی،بلکه برای همه هموطنان ما نيزمي باشد.
بکتاش "شيرافغان" فعلاً کانديداشتراک در مسابقات بين المللي که قرار است در ماه مارچ سال روان در کشور تايلند برگزار گردد،مي باشد که آرزومند پيروزی و موفقيت وی در اين مسابقات نيز مي باشيم .
خواننده گان عزيز مي توانند گزارش مسابقه قهرماني به زبان آلماني و فوتوهای بکتاش سعيدی را در جريان مسابقه از طريق آدرس زير مطالعه وتماشا نمايند. http://www.baktash-saidi.de.vu
February 13th, 2005


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها